Belangrijke melding

Uw mantelzorgwaardering moet voor 26 december 2017 besteld zijn (en voor 31 december afgehaald zijn). Vanaf 25 december is onze helpdesk alleen via e-mail bereikbaar. In januari sluiten we deze website tijdelijk af en vanaf februari zijn we u dan weer graag van dienst. Wij wensen u alvast hele fijne feestdagen!

Meld u aan als winkelier

Bent u winkelier binnen de gemeentegrenzen van Assen? Dan kunt u ook producten, diensten en activiteiten aanbieden aan mantelzorgers! De facturatie en betaling verloopt geheel automatisch, hier hoeft u niets voor te doen. Doet u mee?

Meld u aan als organisatie

Is uw organisatie gevestigd binnen de gemeentegrenzen van Assen? Dan kunt u ook producten, diensten en activiteiten aanbieden aan mantelzorgers! De facturatie en betaling verloopt geheel automatisch, hier hoeft u niets voor te doen. Doet u mee?

Meld u aan als vereniging

Is uw vereniging gevestigd binnen de gemeentegrenzen van Assen? Dan kunt u ook producten, diensten en activiteiten aanbieden aan mantelzorgers! De facturatie en betaling verloopt geheel automatisch, hier hoeft u niets voor te doen. Doet u mee?

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

We proberen u zo goed mogelijk te informeren over de Mantelzorgwaardering Assen. Heeft u toch nog vragen? Onderstaand vindt u de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan alstublieft contact op, wij helpen u graag met uw vragen. We gebruiken dit bovendien om de website te verbeteren en de veelgestelde vragen nog beter te maken.

  • Hoe kan ik per bestelling een e-mail krijgen?

    U heeft zelf de mogelijkheid om te bepalen of u per bestelling direct een e-mail wilt ontvangen. Dit kunt u doen door in te loggen, ga naar ‘’Mijn account’’, ga naar ‘’Mijn gegevens’’, klik onderaan de pagina op ‘’Wijzig mijn gegevens’’, vink het vakje ‘’Ik wil direct een e-mail ontvangen voor elke bestelling’’ aan en klik vervolgens op ‘’Opslaan’’.

  • Ik heb geen BTW nummer, wat nu?

    Als u een niet-btw verplicht bedrijf bent, kunt u het BTW-veld leeg laten. In dit geval kunt u geen producten met 6% of 21% btw plaatsen en wordt er geen btw vermeld op uw facturen.

  • Ik verzend mijn producten naar de klant. Moet ik deze afboeken?

    Per bestelling wordt er gekeken of alle producten verzonden kunnen worden. Als dit het geval is, worden de bestelde producten automatisch afgeboekt. Dit doen we omdat u hiervan geen afhaalcode ontvangt. Zorg er wel altijd voor dat u de bestelling zo spoedig mogelijk verzend naar de klant. Dit blijft ten alle tijde de verantwoordelijkheid van de aanbieder.

  • Ik heb geen btw nummer, wat nu?

    Als u een niet-btw verplicht bedrijf bent, kunt u het BTW-veld leeg laten. In dit geval kunt u geen producten met 6% of 21% btw plaatsen en wordt er geen btw vermeld op uw facturen.

  • Waarom biedt gemeente Assen een mantelzorgwaardering?

    Gemeente Assen begrijpt dat langdurige zorg voor een naaste behoorlijk zwaar en stressvol kan zijn. De gemeente biedt u daarom een hart onder de riem. De mantelzorgwaardering is bedoeld als waardering voor alle goede zorgen die u dag in, dag uit biedt aan uw naaste. Het aanbod van de mantelzorgwaardering is hier dan ook op afgestemd.

  • Hoe en wanneer zijn jullie bereikbaar?

    Onze helpdesk is bereikbaar via e-mail (helpdesk@informelezorgassen.nl) en chat tijdens de volgende openingstijden:

    Maandag 09:00 – 17:00 uur
    Dinsdag 09:00 – 17:00 uur
    Woensdag 09:00 – 17:00 uur
    Donderdag 09:00 – 17:00 uur
    Vrijdag 09:00 – 17:00 uur
  • Hoe lang duurt het voordat mijn aanmelding wordt goedgekeurd?

    Gemeente Assen hanteert vijf werkdagen om uw aanvraag te beoordelen. U ontvangt altijd bericht van ons. Heeft u geen bericht ontvangen? Neem dan contact met ons op via helpdesk@informelezorgassen.nl.

  • Wat kan ik doen als ik geen BTW nummer heb?

    Bent u wel BTW plichtig maar heeft u het BTW nummer niet bij de hand? U kunt u wel alvast aanmelden en uw BTW nummer later toevoegen. Om uw omzet uit te kunnen betalen, hebben wij wel altijd uw KvK en BTW nummer nodig. Zonder deze gegevens zullen wij geen factuur versturen of betaling verrichten. Vul deze dus op tijd in om stagnering bij de uitbetaling te voorkomen.

  • Welke aanbieders doen er nog meer mee?

    Aanbieders kunnen bijna het gehele jaar aanmelden voor deelname. In de mantelzorgwinkel kunt u bij de filterfunctie (links) een overzicht zien van aanbieders per plaats.

  • Het lukt niet om mijn winkel aan te melden, wat kan ik doen?

    Neem contact op via de mail (helpdesk@informelezorgassen.nl) of via de chat. Wij helpen u graag met uw aanmelding.

  • Ik heb een online webshop, kan ik meedoen?

    Bij Informele Zorg Assen haalt de werknemer zijn bestelde producten op bij de winkel of worden de producten toegestuurd naar het huisadres. U kunt dus ook meedoen als u een webshop heeft.

  • Hoeveel producten kan ik toevoegen?

    U heeft als aanbieder de mogelijkheid om zoveel producten te plaatsen als u wilt. Dit mogen “losse” producten zijn, maar ook bijvoorbeeld samengestelde pakketten. Door het jaar heen kunt u uw aanbod aanvullen of wijzigen. Zodra u de productprijs van een bestaand product wijzigt, wordt deze opnieuw beoordeelt.

  • Is een productafbeelding bij het product verplicht?

    Het is niet verplicht om een productafbeelding bij uw product te plaatsen. Een productafbeelding helpt echter wel om uw product te verkopen. Wij raden het gebruik van een sprekende afbeelding ten zeerste aan.

  • Moet ik mijn productprijzen inclusief of exclusief BTW invoeren?

    U dient de prijzen inclusief BTW in te voeren. Daarnaast geeft u het BTW percentage (21%, 6% of 0%) in per product. Alleen dan kan Informele Zorg Assen uw omzet uitkeren.

  • De prijzen in de online omgeving zijn in punten. Hoe zit dit?

    Klopt. De getoonde prijzen hebben de munteenheid “punten”. Dit doen we om het idee van een cadeautje te vergroten. 100 punten staan gelijk aan 1 euro.

  • Kan ik producten toevoegen, wijzigen of annuleren?

    Ja. U kunt het gehele kalenderjaar producten toevoegen, wijzigen of annuleren. Producten die reeds besteld zijn, dient u uiteraard nog wel te leveren.

  • Kunnen bestellingen ook geannuleerd worden?

    Nee, het is voor de mantelzorger niet mogelijk om bestellingen te annuleren. De mantelzorger kan wel zelf bepalen wanneer deze de bestelling ophaalt. Werkt u met versproducten? Gaat dit dan altijd aan in de aankoopnotitie.

  • Wat is een afhaalbewijs?

    Een afhaalbewijs is het waarde-document waarop de bestelling vermeld staat. Vijf dagen na het voltooien van een bestelling ontvangt de deelnemer bericht dat het afhaalbewijs klaar staat in zijn account, print deze uit en levert deze vervolgens bij u in. Neem het afhaalbewijs altijd in, zodat u de bestelling kunt afboeken.

  • Wat moet ik doen met het afhaalbewijs?

    Op het afhaalbewijs staat een unieke code. Deze code heeft u nodig om het product af te boeken in het systeem. Met het afhaalbewijs controleert u tevens de bestelde producten voor uitgave.

  • Moet ik het afhaalbewijs bewaren?

    Zodra u het betreffende product heeft afgeboekt, hoeft u het afhaalbewijs niet langer te bewaren. De afgeboekte producten worden in de volgende maand uitbetaald.

  • Kunnen de deelnemers het afhaalbewijs ook tonen op hun mobiel?

    Ja. Het is mogelijk dat de deelnemers hun afhaalbewijs tonen op hun mobiel. Houd er dan wel rekening mee dat u de unieke code op het afhaalbewijs goed overneemt, zodat u de bestelling kunt afboeken.

  • Moet ik een factuur maken en opsturen?

    U hoeft geen factuur te maken en op te sturen. Wij houden alles automatisch bij en factureren u middels het forward-billing principe. U ontvangt maandelijks een factuur van de afgeboekte bestellingen. Dit bedrag wordt, na aftrek van de 15% bijdrage, uitbetaald op uw IBAN-rekeningnummer.

  • Wat moet ik doen als mijn KVK en BTW nummer veranderen?

    Stuur een mail naar helpdesk@informelezorgassen.nl met uw wijziging. Wij zullen de gegevens vervolgens zo spoedig mogelijk verwerken.

  • Geen items gevonden

Staat uw vraag er niet tussen?

Is uw vraag hierboven niet beantwoord? Stel uw vraag dan via onze chat of via helpdesk@informelezorgassen.nl.