Veelgestelde vragen van aanbieders

Bent u mantelzorger? Bekijk dan de veelgestelde vragen van mantelzorgers.

Vul uw vraag in en er wordt automatisch voor u gezocht in de veelgestelde vragen.

  • Geen items gevonden
  • Algemeen

  • Mantelzorgers in de gemeente Assen ontvangen €100,00 voor de mantelzorgwaardering 2019.

  • Gemeente Assen begrijpt dat langdurige zorg voor een naaste behoorlijk zwaar en stressvol kan zijn. De gemeente biedt daarom een helpende hand. De mantelzorgwaardering is bedoeld als waardering voor alle goede zorgen die een mantelzorger dag in, dag uit biedt aan een naaste. Het aanbod van de mantelzorgwaardering is hier dan ook op afgestemd.

  • Voor vragen kunt u terecht bij onze klantenservice. De klantenservice is te bereiken via e-mail (vragen@informelezorgassen.nl), via chat en telefonisch op 085 - 40 17 321.

    De klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 – 12:00 en 13:00 – 17:00 uur.

  • Gemeente Assen waardeert mantelzorgers enorm voor hun inzet. Mantelzorgers spelen een belangrijke rol bij mensen die voor kortere of langere tijd ondersteuning nodig hebben. Daarmee leveren zij een grote bijdrage aan de zelfredzaamheid van deze mensen. Dat vraagt vaak veel tijd en energie. Als waardering geeft de gemeente mantelzorgers graag een mantelzorgwaardering die zij zelf kunnen uitkiezen.

  • Klopt. De getoonde prijzen hebben de munteenheid “punten”. Dit doen we om het idee van een cadeautje te vergroten. 100 punten staan gelijk aan 1 euro.

  • Aanmelden

  • Deelname aan Informele Zorg Assen is volledig gratis. Bij verkopen wordt er een korting van 15% ingehouden.

  • Een btw-nummer is niet verplicht om in te voeren. Heeft u geen btw-nummer, dan hoeft u dit dus niet op te geven.

    Is uw organisatie wel btw-plichtig, dan moet u het btw-nummer altijd invullen voor een goede verwerking van uw omzet. Zonder btw-nummer kunt u uitsluitend producten met een btw-tarief van 0% aanbieden.

  • Informele Zorg Assen neemt alle aanmeldingen binnen 2 weken in behandeling. U ontvangt altijd bericht als uw aanmelding is beoordeeld.

  • U kunt uw organisatie aanmelden als aanbieder voor Informele Zorg Assen via de aanmeldpagina https://informelezorgassen.nl/aanbieder/aanmelden/. Binnen 2 weken ontvangt u van ons uw account met inloggegevens of een afwijzing met duidelijke reden van afwijzing.

  • Inloggen

  • Zodra uw aanmelding is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Informele Zorg Assen. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord waarmee u kunt inloggen.

  • Zodra uw aanmelding is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Informele Zorg Assen. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord. Door te klikken op de inloglink wordt u automatisch ingelogd op uw account. Natuurlijk kunt u ook inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

    U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

  • Een inloglink is een link waarmee u kunt inloggen op Informele Zorg Assen zonder dat u uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig heeft. Door te klikken op de link wordt u automatisch ingelogd op uw account. U ontvangt de inloglink altijd per e-mail op het opgegeven e-mailadres nadat uw aanmelding is goedgekeurd.

    U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

  • U kunt inloggen met een inloglink. Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Wijzig accountgegevens” in “Mijn account” een nieuw wachtwoord instellen.

    Als u ook geen inloglink heeft dan kunt u een nieuwe inloglink aanvragen. Deze wordt direct per e-mail verzonden als het e-mailadres bekend is bij Informele Zorg Assen.

  • Aanbod beheren

  • Als u een product toevoegt dan krijgt deze de status “”wachten op toelating””. Hiermee dient u het product in ter controle. Van al het aanbod wordt gecontroleerd of deze in overeenstemming is met het doel van Informele Zorg Assen. Wij controleren het product binnen 2 weken. U ontvangt altijd bericht als uw product is gecontroleerd. Als het product wordt goedgekeurd, is dan is deze direct zichtbaar voor mantelzorgers.

    Als u een nieuw product toevoegt, kunt u deze eerst als “concept” opslaan. Dan is het product nog niet zichtbaar voor mantelzorgers en kunt u op een later moment de informatie aanvullen.

  • Een aankoopnotitie wordt getoond aan de mantelzorger direct na aankoop van het product en op het afhaalbewijs van de mantelzorger. Een aankoopnotitie kan bijvoorbeeld zijn: “Om uw lidmaatschap te verwerken ontvangen we graag aanvullende gegevens. U kunt contact met ons opnemen via telefoonnummer 0123-12345678 of info@mijnbedrijf.nl”.

  • Ja, u heeft de mogelijkheid om producten gedurende het jaar te wijzigen, verwijderen en nieuwe producten toe te voegen. Houd er rekening mee dat u verkochte producten altijd dient uit te geven, ook als u het product inmiddels heeft verwijderd uit het aanbod.

  • De productprijzen die u invoert bij het toevoegen van producten zijn inclusief btw.

    Het btw-tarief voert u los van de productprijs in. U bent zelf verantwoordelijk voor de eventuele btw afdracht. In de webwinkel worden de producten in punten weergegeven. Het systeem rekent dit automatisch voor u om.

  • Aanbieders voor Informele Zorg Assen mogen maximaal 30 producten plaatsten.

  • Bestellingen

  • Deelname aan Informele Zorg Assen is volledig gratis. Bij verkopen wordt er een korting van 15% ingehouden.

  • Als er is gekozen voor het verzenden van een bestelling moet de aanbieder de bestelling verzenden binnen 5 dagen na de besteldatum.

  • Nee, bestellingen kunnen niet worden geannuleerd.

  • Nee, contact opnemen is niet mogelijk in verband met de privacywetgeving. Informele Zorg Assen verstrekt geen persoonsgegevens van deelnemers aan aanbieders. Er worden enkel persoonsgegevens van deelnemers aan aanbieders verstrekt indien de mantelzorger kiest voor een verzending of indien er noodzaak is aan aanvullende gegevens voor de uitvoering van een dienst.

    Tip: u kunt in de aankoopnotitie aangeven dat de deelnemers contact met u moeten opnemen voor verdere afhandeling. Bijvoorbeeld: “Bedankt voor uw bestelling. Neem contact op met ons via (telefoonnummer) voor verdere afhandeling.”.

  • Als u producten verzendt, worden de bestelde producten automatisch afgeboekt. Dit doen we omdat u hiervan geen afhaalcode ontvangt. Zorg er wel altijd voor dat u de bestelling zo spoedig mogelijk verzendt naar de klant. Dit blijft ten alle tijde de verantwoordelijkheid van de aanbieder.

  • U heeft de mogelijkheid om van iedere bestelling direct een e-mail te ontvangen. Hier kunt u zelf voor kiezen. Dit kunt u doen door in te loggen, ga naar ‘’Mijn account’’, ga naar ‘’Mijn gegevens’’, klik onderaan de pagina op ‘’Wijzig mijn gegevens’’, vink het vakje ‘’Ik wil direct een e-mail ontvangen voor elke bestelling’’ aan en klik vervolgens op ‘’Opslaan’’.

    Nog steeds kan er dagelijks een bestellijst worden toegestuurd, zodat u kunt zien wat er op een dag verkocht is. Uiteraard zijn de besteloverzichten ook te downloaden via het platform. Dit kan door in te loggen, ga naar ‘’Mijn account’’, klik op ‘’Besteloverzichten’’. Hier krijgt u uw besteloverzicht per dag.

  • Afhalen

  • De mantelzorger heeft tot 29 december 2019 de tijd om zijn/haar producten af te halen. Wij sturen de mantelzorger tijdig een herinnering.

  • Een afhaalbewijs is het waarde-document waarop de bestelling vermeld staat. De mantelzorger ontvangt na het bestellen een afhaalbewijs met daarop de melding dat hij of zij de producten na 5 dagen kan afhalen.

  • Voor uw eigen administratie is het verstandig om de afhaalbewijzen tot het eind van het kalenderjaar te bewaren. Zo voorkomt u dubbele uitgiftes en houdt u uw eigen administratie op orde.

  • De mantelzorger komt met een afhaalbewijs bij u. Dit afhaalbewijs mag uitgeprint zijn, maar de mantelzorger kan deze ook digitaal aan u tonen op bijvoorbeeld een telefoon of tablet. Op dit afhaalbewijs staat een bestelnummer, besteldatum en een gebruikers- en afhaalcode. Deze heeft u nodig om de gegevens te controleren en het om product af te boeken. Een voorbeeld van het afhaalbewijs vindt u in het onderstaande document.

    Controleer of de Bestelling en het Afhaalbewijs gelijk zijn. Komen deze allemaal overeen dan kunt u de bestelling uitgeven. Neem de Afhaalcode van het Afhaalbewijs over op uw Bestelling als bewijs dat deze uitgegeven is.

    Tip: Neem een geprint afhaalbewijs altijd in en niet deze vast aan het bestelbewijs. Wanneer deze alleen digitaal getoond wordt, schrijf dan de afhaalcode over op het bestelbewijs. Zo voorkomt u dat u een bestelling twee keer uitgeeft.

  • Uitbetalingen

  • Informele Zorg Assen maakt iedere maand een verkoopfactuur voor u aan. Deze facturen vindt u via het onderdeel “Facturen” in “Mijn account”.

  • Informele Zorg Assen betaalt maandelijks uit op basis van de gedane bestellingen. De uitbetaling betreft de omzet van de voorgaande maand. Het bedrag wordt bijgeschreven door Met Gezond Boerenverstand onder vermelding van het verkoopfactuurnummer.

  • U ontvangt maandelijks een factuur van uw behaalde omzet. U kunt de factuur gebruiken voor uw eigen administratie. Informele Zorg Assen betaalt uw omzet in de opvolgende maand uit.

    Let op: U bent zelf verantwoordelijk voor een correct IBAN rekeningnummer, btw-nummer, KvK-nummer en de juiste btw percentages bij de producten.

    U hoeft zelf dus geen factuur meer te sturen.

Staat uw vraag er niet tussen?

Is uw vraag hierboven niet beantwoord? Neem dan contact met ons op.