Veelgestelde vragen

Meld u aan als winkelier

Bent u winkelier binnen de gemeentegrenzen van Assen? Dan kunt u ook producten, diensten en activiteiten aanbieden aan mantelzorgers! De facturatie en betaling verloopt geheel automatisch, hier hoeft u niets voor te doen. Doet u mee?

Meld u aan als organisatie

Is uw organisatie gevestigd binnen de gemeentegrenzen van Assen? Dan kunt u ook producten, diensten en activiteiten aanbieden aan mantelzorgers! De facturatie en betaling verloopt geheel automatisch, hier hoeft u niets voor te doen. Doet u mee?

Meld u aan als vereniging

Is uw vereniging gevestigd binnen de gemeentegrenzen van Assen? Dan kunt u ook producten, diensten en activiteiten aanbieden aan mantelzorgers! De facturatie en betaling verloopt geheel automatisch, hier hoeft u niets voor te doen. Doet u mee?

We proberen u zo goed mogelijk te informeren over de Mantelzorgwaardering Assen. Heeft u toch nog vragen? Onderstaand vindt u de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan alstublieft contact op, wij helpen u graag met uw vragen. We gebruiken dit bovendien om de website te verbeteren en de veelgestelde vragen nog beter te maken.

  • Hoe kan ik per bestelling een e-mail krijgen?

    U heeft zelf de mogelijkheid om te bepalen of u per bestelling direct een e-mail wilt ontvangen. Dit kunt u doen door in te loggen, ga naar ‘’Mijn account’’, ga naar ‘’Mijn gegevens’’, klik onderaan de pagina op ‘’Wijzig mijn gegevens’’, vink het vakje ‘’Ik wil direct een e-mail ontvangen voor elke bestelling’’ aan en klik vervolgens op ‘’Opslaan’’.

     

  • Structurele korting aanbieden

    Als aanbieder heeft u de mogelijkheid om structurele korting aan te bieden aan mantelzorgers. Hierbij kunt u denken aan een kortingspercentage op uw assortiment of een deel van uw assortiment, tweede artikel gratis of bijvoorbeeld een bepaalde dienst het eerste jaar voordeliger. Deze kortingen kunt u voor 0,00 euro aanbieden op Informele Zorg Assen. Mantelzorgers die gebruik willen maken van de korting kunnen uw aanbieding bestellen en zich bij uw winkel legitimeren met het afhaalbewijs. Uiteraard hoeft u over deze producten geen bijdrage te betalen.

     

  • Vanuit welke naam wordt de uitbetaling gedaan?

    De uitbetaling wordt gedaan door het bedrijf Met Gezond Boerenverstand. Dit is ook de naam die u terugziet op uw rekeningoverzicht.

     

  • Ik heb geen BTW nummer. Wat nu?

    Als u een niet-btw verplicht bedrijf bent, kunt u het BTW-veld leeg laten. In dit geval kunt u geen producten met 6% of 21% btw plaatsen en wordt er geen btw vermeld op uw facturen.

     

  • Ik verzend mijn producten naar de klant. Moet ik deze afboeken?

    Als u producten verzendt, worden de bestelde producten automatisch afgeboekt. Dit doen we omdat u hiervan geen afhaalcode ontvangt. Zorg er wel altijd voor dat u de bestelling zo spoedig mogelijk verzend naar de klant. Dit blijft ten alle tijde de verantwoordelijkheid van de aanbieder.

     

  • Wat is een aankoopnotitie?

    De aankoopnotitie wordt zichtbaar nadat een mantelzorger een product besteld heeft. Deze komt onder andere op het afhaalbewijs te staan. U kunt deze bijvoorbeeld gebruiken voor een mededeling rondom versproducten, dat ze voor afhalen contact met u op moeten nemen of als u een paar dagen gesloten bent in de afhaalperiode.

  • Kan ik de gegevens van een mantelzorger krijgen om contact op te zoeken?

    Nee, dit is helaas in verband met de privacywetgeving niet mogelijk. Mocht u vragen hebben kunt u een e-mail sturen naar vragen@informelezorgassen.nl of bellen met de helpdesk 085-4017321

     

  • De mantelzorger heeft het product nog niet afgehaald, wat nu?

    De mantelzorger heeft tot 31-12-2018 de tijd om zijn/haar producten af te halen. Als de mantelzorger het product tegen die tijd nog niet heeft afgehaald, sturen wij een herinnering.

     

  • Wat is de hoogte van de mantelzorgwaardering?

    Deelnemers ontvangen €100,- voor de mantelzorgwaardering 2018

  • Hoe kan ik mij aanmelden als aanbieder?
  • Kan ik ook meedoen met een ticketsysteem of met vouchers?

    Voor nieuwe aanbieders geldt dat de aanmelding via de reguliere wijze moet lopen. Het is niet mogelijk om met een ticketsysteem te werken of met vouchers.

     

     

  • Hoe en wanneer zijn jullie bereikbaar?

    Onze helpdesk is bereikbaar via e-mail (vragen@informelezorgassen.nl), chat en telefonisch: 085-4017321, tijdens de volgende openingstijden:

    Maandag 09:00 – 17:00 uur
    Dinsdag 09:00 – 17:00 uur
    Woensdag 09:00 – 17:00 uur
    Donderdag 09:00 – 17:00 uur
    Vrijdag 09:00 – 17:00 uur

     

  • Hoe lang duurt het voordat mijn aanmelding wordt goedgekeurd?

    Gemeente Assen hanteert maximaal 3 weken om uw aanvraag te beoordelen. U ontvangt altijd bericht van ons. Heeft u geen bericht ontvangen? Neem dan contact met ons op via vragen@informelezorgassen.nl

     

  • Welke aanbieders doen er nog meer mee?

    Aanbieders kunnen bijna het gehele jaar aanmelden voor deelname. Via deze link kunt u zien welke aanbieders zich hebben aangemeld: https://informelezorgassen.nl/aanbieders/

     

  • Het lukt niet om mijn winkel aan te melden, wat kan ik doen?

    Neem contact op via de mail (vragen@informelezorgassen.nl), via de chat of telefonisch: 0854017321. Wij helpen u graag met uw aanmelding.

  • Ik heb een online webshop, kan ik meedoen?

    Bij Informele Zorg Assen haalt de werknemer zijn bestelde producten op bij de winkel of worden de producten toegestuurd naar het huisadres. U kunt dus ook meedoen als u een webshop heeft. De bestellingen worden wel via Informele Zorg Assen gedaan, deze kunnen niet via uw eigen webshop.

     

  • Hoeveel producten kan ik toevoegen?

    U heeft als aanbieder de mogelijkheid om zoveel producten te plaatsen als u wilt. Dit mogen “losse” producten zijn, maar ook bijvoorbeeld samengestelde pakketten. Door het jaar heen kunt u uw aanbod aanvullen of wijzigen. Zodra u de productprijs van een bestaand product wijzigt, wordt deze opnieuw beoordeelt.

     

  • Is een productafbeelding bij het product verplicht?

    Het is niet verplicht om een productafbeelding bij uw product te plaatsen. Een productafbeelding helpt echter wel om uw product te verkopen. Wij raden het gebruik van een sprekende afbeelding ten zeerste aan.

     

  • Moet ik mijn productprijzen inclusief of exclusief BTW invoeren?

    U dient de prijzen inclusief BTW in te voeren. Daarnaast geeft u het BTW percentage (21%, 6% of 0%) in per product. Alleen dan kan Informele Zorg Assen uw omzet uitkeren.

     

  • De prijzen in de online omgeving zijn in punten. Hoe zit dit?

    Klopt. De getoonde prijzen hebben de munteenheid “punten”. Dit doen we om het idee van een cadeautje te vergroten. 100 punten staan gelijk aan 1 euro.

     

  • Kan ik producten toevoegen, wijzigen of annuleren?

    Ja. U kunt het gehele kalenderjaar producten toevoegen, wijzigen of annuleren. Producten die reeds besteld zijn, dient u uiteraard nog wel te leveren.

     

  • Wat is een afhaalbewijs?

    Een afhaalbewijs is het waarde-document waarop de bestelling vermeld staat. De deelnemer ontvangt na het bestellen een afhaalbewijs met daarop de melding dat hij of zij de producten na vijf dagen kan afhalen. Neem het afhaalbewijs altijd in, zodat u de bestelling kunt afboeken. Laat de deelnemer het afhaalbewijs op een mobiel apparaat zien, neemt u dan de afhaalcode over. Dit zodat u het product kunt afboeken.

     

  • Wat moet ik doen met het afhaalbewijs?

    Op het afhaalbewijs staat een unieke code. Deze code heeft u nodig om het product af te boeken in het systeem. Met het afhaalbewijs controleert u tevens de bestelde producten voor uitgave.

     

  • Moet ik het afhaalbewijs bewaren?

    Zodra u het betreffende product heeft afgeboekt, hoeft u het afhaalbewijs niet langer te bewaren. De afgeboekte producten worden in de volgende maand uitbetaald.

     

  • Kunnen de deelnemers het afhaalbewijs ook tonen op hun mobiel?

    Ja. Het is mogelijk dat de deelnemers hun afhaalbewijs tonen op hun mobiel. Houd er dan wel rekening mee dat u de unieke code op het afhaalbewijs goed overneemt, zodat u de bestelling kunt afboeken.

     

  • Moet ik een factuur maken en opsturen?

    U hoeft geen factuur te maken en op te sturen. Wij houden alles automatisch bij en u ontvangt maandelijks een factuur van de afgeboekte bestellingen. Dit bedrag wordt, na aftrek van de 15% bijdrage, uitbetaald op uw IBAN-rekeningnummer.

     

  • Wat moet ik doen als mijn KVK en BTW nummer veranderen?

    U kunt een e-mail sturen naar vragen@informelezorgassen.nl met uw wijziging en bewijs van de kamer van koophandel. Wij zullen de gegevens vervolgens zo spoedig mogelijk verwerken.

     

  • Geen items gevonden

Staat uw vraag er niet tussen?

Is uw vraag hierboven niet beantwoord? Stel uw vraag dan via onze chat of via helpdesk@informelezorgassen.nl.