Vraag uw mantelzorgwaardering aan

Ondersteunt u een inwoner van gemeente Assen gedurende minimaal 8 uur per week én 3 maanden per jaar? Dan bent u mantelzorger! Gemeente Assen waardeert u graag voor uw inzet met een mantelzorgwaardering. Meld u aan en ontvang binnen enkele weken uw inloggegevens voor informelezorgassen.nl. 

Attendeer uw mantelzorger op deze waardering

Woont u in Assen? En heeft u ondersteuning van iemand gedurende minimaal 8 uur per week én 3 maanden per jaar? Dan kunt u uw mantelzorger attenderen op de mantelzorgwaardering! Gemeente Assen stelt de mantelzorgwaardering beschikbaar aan deze mantelzorgers, aanmelden is eenvoudig en laagdrempelig. 

Uw aandeel in de mantelzorgwaardering

Als professional in de Mantelzorg heeft u een belangrijke rol in het uitreiken van de mantelzorgwaardering. Veel mantelzorgers weten namelijk niet eens dat zij mantelzorger zijn! We hebben posters en flyers om te attenderen op de mantelzorgwaardering. U kunt deze gratis aanvragen via het contactformulier.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

We proberen u zo goed mogelijk te informeren over de Mantelzorgwaardering Assen. Heeft u toch nog vragen? Onderstaand vindt u de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan alstublieft contact op, wij helpen u graag met uw vragen. We gebruiken dit bovendien om de website te verbeteren en de veelgestelde vragen nog beter te maken.

  • Hoe moet ik inloggen?

    Als uw aanmelding geaccepteerd is ontvangt u een e-mail. In deze e-mail staan uw gebruikersnaam en wachtwoord. Hiermee kunt u inloggen op de inlogpagina. Ook staat hierin een link waarmee u direct kunt inloggen zonder uw gebruikersnaam of wachtwoord in te voeren.

  • Krijg ik meerdere mantelzorgwaarderingen als ik meerdere zorgvragers ondersteun?

    Gemeente Assen heeft bepaald dat elke mantelzorger maximaal één waardering per jaar krijgt. Een zorgvrager kan wel meerdere mantelzorgers hebben die allen één waardering kunnen aanvragen.

  • Tot wanneer kan ik een bestelling afhalen?

    U heeft in ieder geval 6 maanden de tijd om uw bestelling af te halen bij de aanbieder. Aangezien aanbieders uw bestelling vaak gelijk klaar zetten, wordt het gewaardeerd als u dit zo snel mogelijk (na 5 werkdagen) doet.

  • Wat moet ik doen als ik geen mantelzorger meer ben?

    Er zijn een heel aantal redenen waardoor u geen mantelzorger meer bent. Bijvoorbeeld door overlijden of verhuizing van de zorgvrager. Of omdat uw mantelzorgtaken door iemand anders overgenomen worden. Dan kunt u zich eenvoudig bij ons afmelden door een e-mail te sturen aan helpdesk@informelezorgassen.nl. Als u daarbij uw naam, adres en geregistreerd e-mailadres opgeeft, dan zullen wij uw afmelding verwerken en dit ook doorgeven aan Contact Punt Mantelzorg en Vaart Welzijn.

  • Wat moet ik doen als ik ga verhuizen?

    U kunt zich afmelden bij ons door een e-mail te sturen aan helpdesk@informelezorgassen.nl. Als u daarbij uw naam, adres en geregistreerd e-mailadres opgeeft, dan zullen wij uw afmelding verwerken en dit ook doorgeven aan Contact Punt Mantelzorg en Vaart Welzijn.

  • Tot wanneer kan ik een mantelzorgwaardering 2017 aanvragen?

    U kunt een mantelzorgwaardering voor 2017 aanvragen van 1 januari tot en met 17 december. Alle punten moeten dit jaar ook echt besteed worden. Op 31/12/2017 vervallen alle resterende punten. Afhalen is nog wel mogelijk in 2018.

  • Kan ik nog een mantelzorgwaardering 2016 aanvragen?

    Het is niet meer mogelijk om een mantelzorgwaardering 2016 aan te vragen. De sluitingsdatum is verstreken.

  • Hoe lang is een cadeaubon geldig?

    Cadeaubonnen zijn volgens de voorwaarden van de aanbieder. U zult het dus aan de aanbieder moeten vragen.

  • Tot wanneer zijn mijn punten geldig?

    Uw verkregen punten moeten besteed worden in hetzelfde jaar (dus voor 31 december van dat jaar). Op 1 januari van het volgende jaar vervallen alle openstaande punten. Het is nog wel mogelijk om later uw bestellingen af te halen.

  • Kan iemand mij helpen bij het aanmelden en bestellen?

    U kunt, als het u niet zelf lukt, een afspraak maken met Vaart Welzijn voor het aanmelden en bestellen van uw mantelzorgwaardering.

    Centrum
    Apollopad 5
    9401 CS Assen

    Er is een centraal inloopspreekuur op de hoofdlocatie, waar u zonder afspraak terecht kunt iedere werkdag van 10.00 – 12.30 uur.

    Assen Oost
    Brunelstraat 77
    9404 KB Assen

    Spreekuren in Assen Oost zijn op dinsdag en donderdag van 10.00 – 12.00 uur.

    Wilt u liever terecht in uw eigen buurt? Dan kunt u bellen voor een afspraak op het algemene nummer: 088 – 030 5160.

  • Ik heb geen e-mailadres, wat nu?

    U kunt bij verschillende bedrijven een gratis e-mailadres aanvragen, bijvoorbeeld bij Microsoft live of bij Google (gmail).

  • Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?

    U kunt tot 3 dagen na het bestellen van uw product de bestelling annuleren. U kunt dit doen door een annuleringsverzoek te sturen (vanaf het e-mailadres dat bij ons bekend is) naar helpdesk@informelezorgassen.nl.  Dit doen wij om eventueel misbruik te voorkomen. Wij zullen uw annulering na bevestiging uitvoeren.

  • Vanaf wanneer kan ik de waardering uitzoeken?

    U kunt uw persoonlijke mantelzorgwaardering vanaf februari 2017 uitzoeken.

  • Vanaf wanneer kan ik de waardering aanvragen?

    U kunt de mantelzorgwaardering 2016 vanaf 10 november 2016 aanvragen. Omdat u vanaf februari 2017 uw waardering kunt uitzoeken, ontvangt u direct uw waardering voor 2017.

  • Kunnen mantelzorgers buiten gemeente Assen zich aanmelden voor de waardering?

    Ja, dat kan zeker. De zorgvrager dient uit Assen te komen, de mantelzorger mag ook buiten de gemeente wonen.

  • Kunnen meerdere mantelzorgers zich aanmelden per zorgvrager?

    Ja, dat kan. De gemeente Assen wil iedere mantelzorger waarderen voor zijn inzet. Wanneer u met meerdere personen voor één persoon zorgt kan iedereen zijn persoonlijke mantelzorgwaardering aanvragen.

  • Ik laat mijn bestelling bezorgen. Ontvang ik dan nog een afhaalbewijs?

    Nee. Wanneer alle bestelde items van een aanbieder verzonden worden, dan ontvangt u geen afhaalbewijs. De aanbieder ontvangt uw adresgegevens en zal uw bestelling zo snel mogelijk toesturen. Het tijdig en correct verzenden blijft ten alle tijde de verantwoordelijkheid van de aanbieder. Wanneer uw bestelling niet correct verzonden kunt u contact opnemen met de betreffende aanbieder. Wij verzoeken u in een dergelijk geval tevens melding te maken via helpdesk@informelezorgassen.nl

  • Kan ik als zorgvrager mijn mantelzorger aanmelden?

    Dat is niet mogelijk. U kunt uw mantelzorger natuurlijk wel zelf op deze waardering attenderen. Het aanmelden is eenvoudig en snel gedaan. Volg de link om direct naar het aanmeldformulier te gaan: https://informelezorgassen.nl/mantelzorger/aanmelden/.

  • Waarom mantelzorgwaardering?

    De gemeente Assen waardeert mantelzorgers enorm voor hun inzet. Mantelzorgers spelen een belangrijke rol bij mensen die voor kortere of langere tijd ondersteuning nodig hebben. Daarmee leveren zij een grote bijdrage aan de zelfredzaamheid van deze mensen. Dat vraagt vaak veel tijd en energie. Als waardering geven wij u graag een mantelzorgwaardering die u zelf kunt uitkiezen.

  • Wanneer ben je mantelzorger?

    U bent mantelzorgers indien u minimaal 3 maanden per jaar, minimaal 8 uur per week iemand ondersteund. Dit kan zijn in de vorm van boodschappen doen, ondersteuning bij het huishouden, maar ook een verhoogde sociale controle kan hier onder vallen. Twijfelt u of u in aanmerking komt voor deze mantelzorgwaardering? Meld u dan aan, wij beoordelen op basis van uw aanvraag en nemen eventueel contact met u op indien wij nog vragen hebben.

  • Waarom biedt gemeente Assen een mantelzorgwaardering?

    Gemeente Assen begrijpt dat langdurige zorg voor een naaste behoorlijk zwaar en stressvol kan zijn. De gemeente biedt u daarom een hart onder de riem. De mantelzorgwaardering is bedoeld als waardering voor alle goede zorgen die u dag in, dag uit biedt aan uw naaste. Het aanbod van de mantelzorgwaardering is hier dan ook op afgestemd.

  • Waar kan ik uit kiezen?

    Gemeente Assen biedt u een uitgebreid aanbod van producten en diensten. Hierbij kunt u denken aan een avondje uit, huishoudelijke artikelen, openbaar vervoer, spellen en kleding. Naast dit aanbod, dat u met uw waardering kunt bestellen, bieden een aantal aanbieders ook kortingen aan. Dit zijn kortingen waar u als mantelzorger gebruik van kunt maken. Deze kosten u geen punten.

  • Hoe kan ik me aanmelden voor de mantelzorgwaardering?

    U kunt zich via het aanmeldformulier aanmelden om de mantelzorgwaardering te ontvangen. Uw aanvraag zal binnen 5 dagen beoordeeld worden. U ontvangt altijd bericht via het opgegeven e-mailadres.

  • Ben ik een mantelzorger?

    Een mantelzorger is iemand die langer dan 3 maanden, meer dan 8 uur per week voor een ander zorgt. Wanneer dit bij u het geval is, bent u ook een mantelzorger. U kunt zich direct aanmelden voor de mantelzorgwaardering.

  • Ik zou graag een product willen van een aanbieder die niet deelneemt, wat kan ik doen?

    U kunt alleen producten bestellen die worden aangeboden in de webshop. Staat de aanbieder er niet bij, dan kunt u deze voorstellen via helpdesk@informelezorgassen.nl of zelf uitnodigen om zich in te schrijven.

  • Kan ik ook zelf aanbieders aandragen?

    Ja, dat kan. Stuur een mail naar helpdesk@informelezorgassen.nl zodat we de aanbieder kunnen uitnodigen. U kunt natuurlijk ook zelf de aanbieder benaderen en vragen of deze zich wil aanmelden.

  • Wat is een afhaalbewijs en wat kan ik er mee doen?

    Een afhaalbewijs is het waarde-document waarop uw bestelling vermeld staat. U ontvangt uw afhaalbewijs vijf dagen na het bevestigen van uw bestelling per e-mail. Neem het afhaalbewijs mee (digitaal of geprint) wanneer u uw bestelling gaat afhalen. Let op: Zonder afhaalbewijs kan de aanbieder uw bestelling niet meegeven.

  • Waarom kan ik pas 5 dagen later afhalen?

    U ontvangt uw afhaalbewijs direct met daarop de melding dat u de bestelling na 5 dagen kunt afhalen. Zo heeft de betreffende aanbieder voldoende tijd om uw bestelling (op naam) klaar te zetten.

  • Wat moet ik doen met mijn afhaalbewijs?

    Vijf dagen na het plaatsen van uw bestelling komt uw afhaalbewijs beschikbaar in uw account. Deze vindt u onder het kopje ‘Afhaalbewijzen’. Dit  afhaalbewijs moet u uitprinten en overhandigen aan de betreffende aanbieder. De aanbieder gebruikt dit document ter controle. Let op: Zonder afhaalbewijs kan de aanbieder uw bestelling niet meegeven.

  • Wanneer krijg ik mijn afhaalbewijs?

    Zodra u uw bestelling heeft afgerond ontvangt u direct het afhaalbewijs per e-mail. U kunt de bestelling na 5 dagen afhalen, de afhaaldatum staat vermeld op het afhaalbewijs. Zo heeft de aanbieder voldoende tijd om uw bestelling klaar te zetten.

  • Kunnen de bestelde producten ook opgestuurd worden?

    In sommige gevallen is het mogelijk dat het bestelde product opgestuurd kan worden. Dit staat altijd vermeld bij het product. De aanbieder geeft per product aan of het product afgehaald dient te worden, of dat u het kunt laten bezorgen. Via het filter in de webshop kunt u de producten hier ook op selecteren.

  • Kan ik meerdere producten kiezen?

    Ja zeker. U kunt kiezen wat u zelf wilt en wanneer u het bestelt. U hoeft dus ook niet alles in één keer te besteden. De punten blijven minimaal 6 maanden geldig.

  • Heb ik ook garantie op mijn producten?

    Op alle producten gelden de (garantie)voorwaarden die de aanbieder hanteert. Deze voorwaarden zijn identiek aan een “normale” aankoop.

  • Kan ik ook iets anders bestellen dan de producten in de webshop?

    Nee. U kunt alleen producten kiezen die vermeld staan in de mantelzorgwinkel. Missen er producten of aanbieders? Wij doen graag ons best om het aanbod zo compleet mogelijk te krijgen. Mailt u uw wensen aan helpdesk@informelezorgassen.nl en wij gaan voor u aan de slag. Wij zullen u altijd informeren over de voortgang en conclusie.

  • Kan ik punten bijkopen?

    Nee. Het is op dit moment niet mogelijk om punten bij te kopen. U kunt producten uitkiezen voor het persoonlijke budget dat u heeft ontvangen vanuit de gemeente.

  • Ik weet niet zeker of mijn bestelling is geplaatst, waar kan ik dit controleren?

    Als u bent ingelogd in de mantelzorgwinkel kunt u naar uw accountpagina gaan om uw bestelling te bekijken. Staat hier geen bestelling vermeld, dan is de bestelling niet goed doorgekomen. Bij vragen kunt u een mail sturen naar helpdesk@informelezorgassen.nl of direct met ons chatten.

  • Hoe en wanneer zijn jullie bereikbaar?

    Onze helpdesk is bereikbaar via e-mail (helpdesk@informelezorgassen.nl) en chat tijdens de volgende openingstijden:

    Maandag 09:00 – 17:00 uur
    Dinsdag 09:00 – 17:00 uur
    Woensdag 09:00 – 17:00 uur
    Donderdag 09:00 – 17:00 uur
    Vrijdag 09:00 – 17:00 uur
  • Geen items gevonden

Staat uw vraag er niet tussen?

Is uw vraag hierboven niet beantwoord? Stel uw vraag dan via onze chat of via helpdesk@informelezorgassen.nl.