Veelgestelde vragen van mantelzorgers

Bent u aanbieder? Bekijk dan de veelgestelde vragen van aanbieders.

Vul uw vraag in en er wordt automatisch voor u gezocht in de veelgestelde vragen.

  • Geen items gevonden
  • Algemeen

  • Mantelzorgers in de gemeente Assen ontvangen €100,00 voor de mantelzorgwaardering 2019.

  • Gemeente Assen begrijpt dat langdurige zorg voor een naaste behoorlijk zwaar en stressvol kan zijn. De gemeente biedt daarom een helpende hand. De mantelzorgwaardering is bedoeld als waardering voor alle goede zorgen die een mantelzorger dag in, dag uit biedt aan een naaste. Het aanbod van de mantelzorgwaardering is hier dan ook op afgestemd.

  • Voor vragen kunt u terecht bij onze klantenservice. De klantenservice is te bereiken via e-mail (vragen@informelezorgassen.nl), via chat en telefonisch op 085 - 40 17 321.

    De klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 – 12:00 en 13:00 – 17:00 uur.

  • Gemeente Assen waardeert mantelzorgers enorm voor hun inzet. Mantelzorgers spelen een belangrijke rol bij mensen die voor kortere of langere tijd ondersteuning nodig hebben. Daarmee leveren zij een grote bijdrage aan de zelfredzaamheid van deze mensen. Dat vraagt vaak veel tijd en energie. Als waardering geeft de gemeente mantelzorgers graag een mantelzorgwaardering die zij zelf kunnen uitkiezen.

  • Er zijn een heel aantal redenen waardoor u geen mantelzorger meer bent. Bijvoorbeeld door overlijden of verhuizing van de zorgvrager. Of omdat uw mantelzorgtaken door iemand anders overgenomen worden. Dan kunt u zich eenvoudig bij ons afmelden door een e-mail te sturen aan vragen@informelezorgassen.nl. Als u daarbij uw naam, adres en geregistreerd e-mailadres opgeeft, dan zullen wij uw afmelding verwerken en dit ook doorgeven aan Contact Punt Mantelzorg en Vaart Welzijn.

  • Wij kunnen u inschrijven bij Vaart Welzijn en/of ContactPunt Mantelzorg (CPM). In dat geval ontvangen zij uw contactgegevens. Als u hier toestemming voor geeft, horen wij dit graag van u. Wilt u dan uw keuze e-mailen aan vragen@informelezorgassen.nl? U kunt kiezen uit:

    Vaart Welzijn
    – registratie (mocht u vragen hebben, dan kunnen zij uw persoonsgegevens inzien)
    – Uitnodigingen ontvangen voor bijeenkomsten
    – Nieuwsbrief ontvangen

    ContactPunt Mantelzorg
    – registratie (mocht u vragen hebben, dan kunnen zij uw persoonsgegevens inzien)
    – Uitnodigingen ontvangen voor bijeenkomsten
    – Nieuwsbrief ontvangen

    Als u zich inschrijft voor bijeenkomsten en/of de nieuwsbrief van onze partners, dan meldt u zich automatisch aan voor de registratie.
  • Het bestelproces ziet er als volgt uit:
    1. U
     bestelt het product in de webwinkel.
    2. U ontvangt hiervan direct een afhaalbewijs en de aanbieder een bestelbevestiging.
    3. Na 5 dagen haalt u de bestelling af bij de aanbieder met uw afhaalbewijs.
    4. Na controle van de afhaalcode op het afhaalbewijs ontvangt u de bestelling.

  • Nee. Het is niet meer mogelijk om een mantelzorgwaardering voor 2018 uit te zoeken.

  • U kunt zelf aanbieders aandragen bij Informele Zorg Assen. Stuur een e-mail naar vragen@informelezorgassen.nl zodat wij de aanbieder kunnen benaderen. U kunt natuurlijk ook de aanbieder zelf hierover informeren.

  • De klantenservice van Informele Zorg Assen helpt u hier graag mee verder. U kunt een e-mail sturen naar: vragen@informelezorgassen.nl, u kunt chatten op Informele Zorg Assen, of u kunt telefonisch contact met ons opnemen via 085 - 40 17 321.

    U kunt, als het u niet zelf lukt, een afspraak maken met Vaart Welzijn voor het aanmelden en bestellen van uw mantelzorgwaardering.
    Centrum
    Apollopad 5
    9401 CS Assen

    ​Er is een centraal inloopspreekuur op de hoofdlocatie, waar u zonder afspraak terecht kunt iedere werkdag van 10.00 – 12.30 uur.
    Assen Oost
    Brunelstraat 77
    9404 KB Assen

    Spreekuren in Assen Oost zijn op dinsdag en donderdag van 10.00 – 12.00 uur.
    Wilt u liever terecht in uw eigen buurt? Dan kunt u bellen voor een afspraak op het algemene nummer: 088 – 030 5160.

  • Als u verhuist of als uw adresgegevens niet kloppen dan kunt u uw adresgegevens wijzigen door een e-mail te sturen naar vragen@informelezorgassen.nl. Vermeld in de e-mail uw geboortedatum, uw oude postcode en huisnummer en uw nieuwe postcode en huisnummer.

    Wilt u zich afmelden bij ons, kan dit door een e-mail te sturen aan vragen@informelezorgassen.nl. Als u daarbij uw naam, adres en geregistreerd e-mailadres opgeeft, dan zullen wij uw afmelding verwerken en dit ook doorgeven aan Contact Punt Mantelzorg en Vaart Welzijn.

  • Als u geen e-mails meer wilt ontvangen over bijeenkomsten en/of nieuwsbrieven van Vaart Welzijn of ContactPunt Mantelzorg dan kunt u dit doorgeven via e-mail aan vragen@informelezorgassen.nl. Geef daarbij duidelijk aan om welke partner het gaat en waarvoor u zich afmeldt:

    Vaart Welzijn
    – geen registratie (na uitschrijving worden uw gegevens niet meer gedeeld)
    – geen uitnodigingen ontvangen voor bijeenkomsten
    – geen nieuwsbrief ontvangen

    ContactPunt Mantelzorg
    – geen registratie (na uitschrijving worden uw gegevens niet meer gedeeld)
    – geen uitnodigingen ontvangen voor bijeenkomsten
    – geen nieuwsbrief ontvangen

    Het kan tot 4 weken duren voordat uw wijziging volledig verwerkt is.

  • Aanmelden

  • Dit kunt u doen door op de volgende link te klikken: https://informelezorgassen.nl/mantelzorger/aanmelden/ 

  • Dit kunt u vanaf 4 februari 2019 doen via: https://informelezorgassen.nl/mantelzorger/aanmelden/ 

    Aanmelden kan tot en met 15 december 2019.

  • Informele Zorg Assen beoordeelt aanvragen binnen 2 weken. U ontvangt altijd bericht van ons. Heeft u geen bericht ontvangen? Neem dan contact met ons op via vragen@informelezorgassen.nl.

  • U kunt hierover contact opnemen met Vaart Welzijn. Zij helpen u graag verder.

    Daarnaast kunt u bij verschillende bedrijven een gratis e-mailadres aanvragen, bijvoorbeeld bij Microsoft live of bij Google (gmail).

  • De gemeente Assen heeft bepaald dat elke mantelzorger maximaal één waardering per jaar mag aanvragen.

    Een zorgvrager kan wel meerdere mantelzorgers hebben, elke mantelzorger kan zelf één waardering aanvragen.

  • Dat is niet mogelijk. U kunt uw mantelzorger natuurlijk wel zelf op deze waardering attenderen. Het aanmelden is eenvoudig en snel gedaan. Volg de link om direct naar het aanmeldformulier te gaan: https://informelezorgassen.nl/mantelzorger/aanmelden/.

  • Mantelzorgers die woonachtig zijn buiten de gemeente mogen een aanvraag voor de mantelzorgwaardering doen. De zorgvrager moet wel in Assen wonen.

  • Inloggen

  • Zodra uw aanmelding is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Informele Zorg Assen. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord waarmee u kunt inloggen.

  • Zodra uw aanmelding is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Informele Zorg Assen. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord. Door te klikken op de inloglink wordt u automatisch ingelogd op uw account. Natuurlijk kunt u ook inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

    U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

  • Een inloglink is een link waarmee u kunt inloggen op Informele Zorg Assen zonder dat u uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig heeft. Door te klikken op de link wordt u automatisch ingelogd op uw account. U ontvangt de inloglink altijd per e-mail op het opgegeven e-mailadres nadat uw aanmelding is goedgekeurd.

    U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

  • U kunt inloggen met een inloglink. Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Wijzig accountgegevens” in “Mijn account” een nieuw wachtwoord instellen.

    Als u ook geen inloglink heeft dan kunt u een nieuwe inloglink aanvragen. Deze wordt direct per e-mail verzonden als het e-mailadres bekend is bij Informele Zorg Assen.

  • Bestellen

  • Als er is gekozen voor het verzenden van een bestelling moet de aanbieder de bestelling verzenden binnen 5 dagen na de besteldatum.

  • Bestellen is mogelijk tot en met 22 december 2019. Na deze datum komen de resterende punten te vervallen. Afhalen is mogelijk tot en met 29 december 2019.

  • Ja, dit is mogelijk. Deze kunt u vinden via deze link: https://informelezorgassen.nl/product/uitbetaling/

    Wanneer u hier op klikt wordt u om uw IBAN en tenaamstelling gevraagd. Het bedrag wordt in de eerste week van de opvolgende maand uitbetaald.

  • Mensen kunnen een kaartje bestellen van 1 euro. Deze kunnen bij de Appollolaan 72-74 afgehaald worden. (parkeerbeheer). De klant moet zijn/haar parkeergarage vooraf aangeven. In principe kan de bewuste kortingskaart alleen in die garage worden afgewaardeerd van zijn/haar parkeerkaartje. De klant neemt dus een kaartje bij de ingang. Vervolgens bij het betalen bij de automaat waardeert de klant zijn/haar kortingskaartje(s) af van het totaal. Het eventuele restant dient de klant gewoon te voldoen.

  • 1 punt heeft een waarde van € 0,01 euro.

  • Gemeente Assen biedt u een uitgebreid aanbod van producten en diensten. Via deze link komt u in de webwinkel: https://informelezorgassen.nl/webwinkel/ 

  • Deze kunt u vinden via deze link: https://informelezorgassen.nl/product/uitbetaling/

  • U kunt alleen producten bestellen die worden aangeboden in de webshop. Staat de aanbieder er niet bij, dan kunt u deze aandragen via vragen@informelezorgassen.nl of zelf uitnodigen om zich in te schrijven.

  • Als u bent geaccepteerd voor de mantelzorgwaardering dan heeft u 10.000 punten (€100,00) te besteden.

  • Cadeaubonnen worden volgens de voorwaarden van de aanbieder verstrekt. U kunt dit het beste bij de aanbieder navragen.

  • Nee. Het is niet mogelijk om punten bij te kopen. U kunt uitkiezen tot het persoonlijke budget dat u heeft ontvangen vanuit de gemeente.

  • U kunt producten bestellen vanaf goedkeuring van uw aanmelding tot en met 22 december 2019.

  • Als u bent ingelogd in de webwinkel kunt u naar uw accountpagina gaan om uw bestelling te bekijken. Staat hier geen bestelling vermeld, dan is de bestelling niet goed doorgekomen. Bij vragen kunt u een e-mail sturen naar vragen@informelezorgassen.nl of direct met ons chatten.

  • Afhalen

  • Als u uw afhaalbewijs niet kunt printen, kunt u dit bij Vaart Welzijn of de bibliotheek doen. Ook mag u het afhaalbewijs op uw mobiele telefoon tonen aan de aanbieder.

  • U ontvangt uw afhaalbewijs direct met daarop de melding dat u de bestelling na 5 dagen kunt afhalen. Zo heeft de betreffende aanbieder voldoende tijd om uw bestelling (op naam) klaar te zetten.

  • Nee. Wanneer alle bestelde items van een aanbieder verzonden worden, dan ontvangt u geen afhaalbewijs. De aanbieder ontvangt uw adresgegevens en zal uw bestelling zo snel mogelijk toesturen.

    Als er is gekozen voor het verzenden van een bestelling moet de aanbieder de bestelling verzenden binnen 3 weken na de besteldatum.

  • U kunt uw producten afhalen tot en met 29 december 2019.

  • Aankopen

  • Uitbetaling vindt plaats in de eerste week van de opvolgende maand. Na het plaatsen van uw bestelling wordt dit automatisch verzorgd.

Staat uw vraag er niet tussen?

Is uw vraag hierboven niet beantwoord? Neem dan contact met ons op.