Veelgestelde vragen

We proberen u zo goed mogelijk te informeren over de Mantelzorgwaardering Assen. Heeft u toch nog vragen? Onderstaand vindt u de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan alstublieft contact op, wij helpen u graag met uw vragen. We gebruiken dit bovendien om de website te verbeteren en de veelgestelde vragen nog beter te maken.

  • Hoeveel punten heb ik te besteden?

    Als u bent geaccepteerd voor de Mantelzorgwaardering dan heeft u 10.000 punten (€100) te besteden.

  • Hoeveel geld is 1 punt waard?

    1 punt heeft een waarde van €0,01 cent.

  • Ik wil graag berichten ontvangen voor bijeenkomsten en/of de nieuwsbrief. Kan dat?

    Wij kunnen u inschrijven bij Vaart Welzijn en/of ContactPunt Mantelzorg (CPM). In dat geval ontvangen zij uw contactgegevens. Als u hier toestemming voor geeft, horen wij dit graag van u. Wilt u dan uw keuze e-mailen aan vragen@informelezorgassen.nl? U kunt kiezen uit:

    Vaart Welzijn
    – registratie (mocht u vragen hebben, dan kunnen zij uw persoonsgegevens inzien)
    – Uitnodigingen ontvangen voor bijeenkomsten
    – Nieuwsbrief ontvangen

    ContactPunt Mantelzorg
    – registratie (mocht u vragen hebben, dan kunnen zij uw persoonsgegevens inzien)
    – Uitnodigingen ontvangen voor bijeenkomsten
    – Nieuwsbrief ontvangen

    Als u zich inschrijft voor bijeenkomsten en/of de nieuwsbrief van onze partners, dan meldt u zich automatisch aan voor de registratie.
  • Ik wil geen berichten meer ontvangen over nieuwsbrieven/bijeenkomsten, hoe kan ik dit wijzigen?

    Als u geen e-mails meer wilt ontvangen over bijeenkomsten en/of nieuwsbrieven van Vaart Welzijn of ContactPunt Mantelzorg dan kunt u dit doorgeven via e-mail aan vragen@informelezorgassen.nl. Geef daarbij duidelijk aan om welke partner het gaat en waarvoor u zich afmeldt:

    Vaart Welzijn
    – geen registratie (na uitschrijving worden uw gegevens niet meer gedeeld)
    – geen uitnodigingen ontvangen voor bijeenkomsten
    – geen nieuwsbrief ontvangen

    ContactPunt Mantelzorg
    – geen registratie (na uitschrijving worden uw gegevens niet meer gedeeld)
    – geen uitnodigingen ontvangen voor bijeenkomsten
    – geen nieuwsbrief ontvangen

    Het kan tot 4 weken duren voordat uw wijziging volledig verwerkt is.

  • Ik heb geen printer, wat nu?

    Als u uw afhaalbewijs niet kunt printen, kunt u dit bij Vaart Welzijn of de bibliotheek doen. Ook mag u het afhaalbewijs op uw mobiele telefoon tonen aan de aanbieder.

  • Waar kan ik de uitbetaling vinden?

    Deze kunt u vinden via deze link: https://informelezorgassen.nl/product/uitbetaling/

  • Hoe kan ik de mantelzorgwaardering aanvragen?

    Dit kunt u doen door op de volgende link te klikken: https://informelezorgassen.nl/mantelzorger/aanmelden/ 

  • Vanuit welke naam wordt de uitbetaling gedaan?

    De uitbetaling wordt gedaan door het bedrijf Met Gezond Boerenverstand. Dit is ook de naam die u terugziet op uw rekeningoverzicht.

     

  • Waarom kan ik pas na 5 dagen mijn producten afhalen?

    U ontvangt uw afhaalbewijs direct met daarop de melding dat u de bestelling na 5 dagen kunt afhalen. Zo heeft de betreffende aanbieder voldoende tijd om uw bestelling (op naam) klaar te zetten.

     

  • Hoe lang is een cadeaubon geldig?

    Cadeaubonnen worden volgens de voorwaarden van de aanbieder verstrekt. U kunt dit het beste bij de aanbieder navragen.

     

  • Tot wanneer zijn de punten geldig?

    U kunt tot en met 23-12-2018 uw waardering besteden. Tot en met 31-12-2018 kunt u uw producten ophalen.

     

  • Waar kan ik uit kiezen?

    Gemeente Assen biedt u een uitgebreid aanbod van producten en diensten. Via deze link komt u in de webwinkel: https://informelezorgassen.nl/webwinkel/ 

  • Kan iemand mij helpen bij het aanmelden en bestellen?

    De helpdesk van Informele zorg Assen helpt u hier graag mee verder. U kunt een e-mail sturen naar: vragen@informelezorgassen.nl, u kunt chatten via de site van https://www.informelezorgassen.nl, of u kunt telefonisch contact met ons opnemen via 085-4017321.

    U kunt, als het u niet zelf lukt, een afspraak maken met Vaart Welzijn voor het aanmelden en bestellen van uw mantelzorgwaardering.
    Centrum
    Apollopad 5
    9401 CS Assen

    ​Er is een centraal inloopspreekuur op de hoofdlocatie, waar u zonder afspraak terecht kunt iedere werkdag van 10.00 – 12.30 uur.
    Assen Oost
    Brunelstraat 77
    9404 KB Assen

    Spreekuren in Assen Oost zijn op dinsdag en donderdag van 10.00 – 12.00 uur.
    Wilt u liever terecht in uw eigen buurt? Dan kunt u bellen voor een afspraak op het algemene nummer: 088 – 030 5160.

  • Wat is de hoogte van de mantelzorgwaardering?

    Deelnemers ontvangen €100,- voor de mantelzorgwaardering 2018

  • Ik laat mijn bestelling bezorgen. Ontvang ik dan een afhaalbewijs?

    Nee. Wanneer alle bestelde items van een aanbieder verzonden worden, dan ontvangt u geen afhaalbewijs. De aanbieder ontvangt uw adresgegevens en zal uw bestelling zo snel mogelijk toesturen. Het tijdig en correct verzenden blijft te allen tijde de verantwoordelijkheid van de aanbieder. Wanneer uw bestelling niet correct verzonden is kunt u contact opnemen met de betreffende aanbieder. Wij verzoeken u in een dergelijk geval tevens melding te maken via vragen@informelezorgassen.nl.

     

  • Wat moet ik doen als ik ga verhuizen?

    Als u verhuist binnen Assen, dan kunt u uw adresgegevens wijzigen door een e-mail te sturen naar vragen@informelezorgassen.nl

    Wilt u zich afmelden bij ons, kan dit door een e-mail te sturen aan vragen@informelezorgassen.nl. Als u daarbij uw naam, adres en geregistreerd e-mailadres opgeeft, dan zullen wij uw afmelding verwerken en dit ook doorgeven aan Contact Punt Mantelzorg en Vaart Welzijn.

     

  • Wat moet ik doen als ik geen mantelzorger meer ben?

    Er zijn een heel aantal redenen waardoor u geen mantelzorger meer bent. Bijvoorbeeld door overlijden of verhuizing van de zorgvrager. Of omdat uw mantelzorgtaken door iemand anders overgenomen worden. Dan kunt u zich eenvoudig bij ons afmelden door een e-mail te sturen aan vragen@informelezorgassen.nl Als u daarbij uw naam, adres en geregistreerd e-mailadres opgeeft, dan zullen wij uw afmelding verwerken en dit ook doorgeven aan Contact Punt Mantelzorg en Vaart Welzijn.

     

  • Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?

    U kunt tot 3 dagen na het bestellen van uw product de bestelling annuleren. U kunt dit doen door een annuleringsverzoek te sturen (vanaf het e-mailadres dat bij ons bekend is) naar vragen@informelezorgassen.nl. Dit doen wij om eventueel misbruik te voorkomen. Wij zullen uw annulering na bevestiging uitvoeren.

     

  • Kan ik als zorgvrager mijn mantelzorger aanmelden?

    Dat is niet mogelijk. U kunt uw mantelzorger natuurlijk wel zelf op deze waardering attenderen. Het aanmelden is eenvoudig en snel gedaan. Volg de link om direct naar het aanmeldformulier te gaan: https://informelezorgassen.nl/mantelzorger/aanmelden/.

     

  • Ik wil graag een product van een aanbieder die er niet tussen staat. Kan dat?

    U kunt alleen producten bestellen die worden aangeboden in de webshop. Staat de aanbieder er niet bij, dan kunt u deze aandragen via vragen@informelezorgassen.nl of zelf uitnodigen om zich in te schrijven.

     

  • Hoe werkt de helpdesk van de webshop

    Met Gezond Boerenverstand ondersteunt de mantelzorgers met het inloggen, bestellen en afhalen van de bestellingen. Dit gebeurt via mail (vragen@informelezorgassen.nl) en chatfunctie. Ook kunnen de mantelzorgers contact met de helpdesk opnemen via: 085-4017321

     

  • Kan de waardering uitbetaald worden?

    Ja, dit is mogelijk. Wanneer u in de webwinkel bij de zoekfunctie “uitbetaling” intoetst, komt u bij het product uitbetaling uit. Wanneer u hier op klikt wordt u om uw IBAN en tenaamstelling gevraagd. Het bedrag wordt in de eerste week van de opvolgende maand uitbetaald.

    Of u kunt het via deze link proberen: informelezorgassen.nl/product/uitbetaling/

  • Ik heb geen e-mailadres, wat nu?

    U kunt hierover contact opnemen met Vaart Welzijn. Zij helpen u graag verder.

    of

    U kunt bij verschillende bedrijven een gratis e-mailadres aanvragen, bijvoorbeeld bij Microsoft live of bij Google (gmail).

     

  • Waarom biedt de gemeente Assen een mantelzorgwaardering?

    Gemeente Assen begrijpt dat langdurige zorg voor een naaste behoorlijk zwaar en stressvol kan zijn. De gemeente biedt u daarom een hart onder de riem. De mantelzorgwaardering is bedoeld als waardering voor alle goede zorgen die u dag in, dag uit biedt aan uw naaste. Het aanbod van de mantelzorgwaardering is hier dan ook op afgestemd.

  • Kunnen mantelzorgers buiten de gemeente Assen zich aanmelden voor de waardering?

    Mantelzorgers die woonachtig zijn buiten de gemeente mogen een aanvraag voor de mantelzorgwaardering doen. De zorgvrager moet wel in Assen wonen.

  • Welke gegevens heb ik nodig voor mijn aanmelding?

    Om u aan te melden voor de mantelzorgwaardering is het belangrijk dat u al uw gegevens en de gegevens van uw zorgvrager bij de hand heeft (uw naam, geboortedatum, e-mailadres, adres, telefoonnummer, bankrekeningnummer enz.). Ook wordt er gevraagd welke mantelzorgtaken u uitvoert, hoeveel uur u daaraan besteed en hoe zwaar u de belasting ervaart.

     

     

  • Kan ik punten bijkopen?

    Nee. Het is op dit moment niet mogelijk om punten bij te kopen. U kunt uitkiezen tot het persoonlijke budget dat u heeft ontvangen vanuit de gemeente.

  • Kan ik de waardering voor 2017 nog aanvragen?

    Het is niet meer mogelijk om een mantelzorgwaardering voor 2017 uit te zoeken. Dit was mogelijk tot 17 december 2017.

  • Wat is het proces van de mantelzorgwaardering?

    Het bestelproces ziet er als volgt uit:
    1. U
     bestelt het product in de webwinkel.
    2. U ontvangt hiervan direct een afhaalbewijs en de aanbieder een bestelbevestiging.
    3. Na 5 dagen haalt u de bestelling af bij de aanbieder met uw afhaalbewijs.
    4. Na controle van de afhaalcode op het afhaalbewijs ontvangt u de bestelling.

  • Kan ik zelf aanbieders aandragen?

    U kunt zelf aanbieders aandragen bij Informele Zorg Assen. Stuur een e-mail naar vragen@informelezorgassen.nl zodat we de aanbieder kunnen benaderen. U kunt natuurlijk ook de aanbieder zelf hierover informeren.

     

  • Waar is de mantelzorgwaardering voor?

    De gemeente Assen waardeert mantelzorgers enorm voor hun inzet. Mantelzorgers spelen een belangrijke rol bij mensen die voor kortere of langere tijd ondersteuning nodig hebben. Daarmee leveren zij een grote bijdrage aan de zelfredzaamheid van deze mensen. Dat vraagt vaak veel tijd en energie. Als waardering geeft de gemeente u graag een mantelzorgwaardering die u zelf kunt uitkiezen.

     

  • Krijg ik meerdere waarderingen als ik meerdere zorgvragers ondersteun?

    De gemeente Assen heeft bepaald dat elke mantelzorger maximaal één waardering per jaar mag aanvragen.

    Een zorgvrager kan wel meerdere mantelzorgers hebben, elke mantelzorger kan zelf één waardering aanvragen.

     

  • Hoe werkt het met de parkeerkaartjes?

    Mensen kunnen een kaartje bestellen van 1 euro. Deze kunnen bij de Appollolaan 72-74 afgehaald worden. (parkeerbeheer). De klant moet zijn/haar parkeergarage vooraf aangeven. In principe kan de bewuste kortingskaart alleen in die garage worden afgewaardeerd van zijn/haar parkeerkaartje. De klant neemt dus een kaartje bij de ingang. Vervolgens bij het betalen bij de automaat waardeert de klant zijn/haar kortingskaartje(s) af van het totaal. Het eventuele restant dient de klant gewoon te voldoen.

     

  • Tot wanneer kunnen de producten afgehaald worden?

    U kunt uw producten afhalen tot en met 31 december 2018.

     

  • Vanaf wanneer en tot wanneer kan ik producten bestellen?

    Tot en met 16 december 2018 kunt u de waardering aanvragen, tot en met 23 december kunt u producten bestellen. Tot en met 31 december 2018 kunt u de producten afhalen.

     

  • Vanaf wanneer kan ik de waardering voor 2018 aanvragen?

    Dit kunt u vanaf 22-02-2018 doen via: https://informelezorgassen.nl/mantelzorger/aanmelden/ 

     

  • Ik weet niet zeker of mijn bestelling is geplaatst, waar kan ik dit controleren?

    Als u bent ingelogd in de webwinkel kunt u naar uw accountpagina gaan om uw bestelling te bekijken. Staat hier geen bestelling vermeld, dan is de bestelling niet goed doorgekomen. Bij vragen kunt u een mail sturen naar vragen@informelezorgassen.nl of direct met ons chatten.

  • Hoe en wanneer zijn jullie bereikbaar?

    Onze helpdesk is bereikbaar via e-mail (vragen@informelezorgassen.nl), chat en telefonisch: 085-4017321, tijdens de volgende openingstijden:

    Maandag 09:00 – 17:00 uur
    Dinsdag 09:00 – 17:00 uur
    Woensdag 09:00 – 17:00 uur
    Donderdag 09:00 – 17:00 uur
    Vrijdag 09:00 – 17:00 uur

     

  • Geen items gevonden

Staat uw vraag er niet tussen?

Is uw vraag hierboven niet beantwoord? Stel uw vraag dan via onze chat of via vragen@informelezorgassen.nl.