Veelgestelde vragen
Alle veelgestelde vragen in: Aanbieder
Veelgestelde vragen in aanbieder
Algemeen
Informele Zorg Assen is een website voor mantelzorgers, zorgvrijwilligers en zorgprofessionals en iedereen die met mantelzorg te maken heeft uit de gemeente Assen of omringende gemeenten.
Op deze website geven wij ook de mantelzorgwaardering van de gemeente Assen uit.
Mantelzorg is onbetaalde en vaak langdurige zorg voor hulpbehoevende, gehandicapte of (chronisch) zieke familieleden, vrienden of kennissen. Deze zorg is meer dan je normaal gesproken van elkaar kunt verwachten.
Mantelzorg bestaat vaak uit een combinatie van persoonlijke verzorging, begeleiding, hulp bij dagelijkse activiteiten of het huishouden. Ook gezelschap en een luisterend oor zijn een vorm van mantelzorg.
Je kunt melden dat een artikel in de kennisbank niet klopt via de pagina ‘stuur je tip in’. Beschrijf uitgebreid welke informatie niet meer klopt en voeg eventueel een link toe naar vernieuwde informatie.
Je kunt melden dat een zorgaanbieder niet in de zorgkaart staat via de pagina ‘stuur je tip in’. Beschrijf welke zorgaanbieder niet in de zorgkaart staat en voeg eventueel een link toe naar de website van de zorgaanbieder.
Je kunt melden dat gegevens van een zorgaanbieder in de zorgkaart niet kloppen via de pagina ‘stuur je tip in’. Beschrijf uitgebreid welke informatie niet meer klopt en voeg eventueel een link toe naar vernieuwde informatie.
De chat laadt altijd rechtsonder op de pagina.
Wij gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat je onze website zo goed mogelijk ervaart. Om te chatten op Informele Zorg Assen moet je de functionele cookies accepteren. Accepteer de functionele cookies.
Lees ook de cookieverklaring.
Aanmelden als aanbieder
Elke organisatie uit de gemeente Assen mag producten, diensten en activiteiten aanbieden in de webwinkel. Dit geldt voor iedere winkelier, vereniging, ondernemer en ieder bedrijf.
Ben je een organisatie uit de gemeente Assen en wil je meedoen? Meld je dan aan als aanbieder.
Aanmeldingen als aanbieder beoordelen wij binnen 14 dagen. Na beoordeling krijg je altijd per e-mail een bericht van ons.
Afwijzingen van een aanmelding als aanbieder kan verschillende redenen hebben:
- De organisatie is niet gevestigd in de gemeente Assen.
- De organisatie verkeert in surseance van betaling of faillissement.
- De organisatie is niet verifieerbaar bij de Kamer van Koophandel.
Als je vindt dat deze afwijzing niet terecht is, dan kun je een e-mail sturen naar helpdesk@informelezorgassen.nl. Als je dan ook een telefoonnummer opgeeft dat nemen wij persoonlijk contact met je op.
Organisaties zonder btw-nummer hoeven deze niet in te vullen. Een btw-nummer is niet verplicht. Zonder btw-nummer kun je uitsluitend producten met een btw-tarief van 0% aanbieden.
Als je organisatie wel btw-plichtig is, dan moet je het btw-nummer altijd invullen voor een goede verwerking van je omzet.
Zonder bankrekeningnummer kunnen wij je omzet niet uitbetalen. Je organisatie ontvangt iedere maand de omzet automatisch op het opgegeven bankrekeningnummer.
Een aanbiedersbijdrage is het bedrag dat je aan ons afdraagt over elke bestelling die een klant bij jouw organisatie heeft geplaatst.
Wij hanteren een aanbiedersbijdrage van 15% op Informele Zorg Assen.
Inloggen
Wij versturen je gebruikersnaam en wachtwoord per e-mail nadat je aangemeld bent voor Informele Zorg Assen. Deze gegevens gebruik je om in te loggen op de website.
Als je bent ingelogd kun je je gebruikersnaam en wachtwoord aanpassen in de instellingen van je account. Klik in ‘Mijn account‘ op ‘Instellingen’.
Let op: Je gebruikersnaam moet uniek zijn.
Als je bent ingelogd kun je je wachtwoord aanpassen in de instellingen van je account. Klik in ‘Mijn account‘ op ‘Instellingen’.
Hier kun je ook je gebruikersnaam aanpassen.
Met onze inloglink log je direct in op Informele Zorg Assen. Je hebt dan geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig.
Je kunt altijd een nieuwe inloglink aanvragen. Vraag een inloglink aan. Wij sturen direct een nieuwe inloglink naar je e-mailadres waarmee je kan inloggen.
Als je bent ingelogd met de inloglink kun je je wachtwoord aanpassen in de instellingen van je account. Klik in ‘Mijn account‘ op ‘Instellingen’.
Mantelzorgwaardering
Gemeente Assen begrijpt dat langdurige zorg voor een naaste zwaar en stressvol kan zijn. Zij biedt mantelzorgers daarom een helpende hand. De mantelzorgwaardering is bedoeld als waardering voor alle goede zorgen die een mantelzorger dag in, dag uit biedt aan een naaste.
Je komt in aanmerking voor de mantelzorgwaardering als je minimaal 8 uur per week voor 3 maanden per jaar, vrijwillig en onbetaald, zorg verleent aan een naaste.
Je naaste moet wel ingeschreven staan als inwoner van de gemeente Assen. Daarnaast moet je ook ouder zijn dan 7 jaar.
Ben jij mantelzorger voor iemand uit de gemeente Assen? Meld je aan en vraag de mantelzorgwaardering aan.
De mantelzorgwaardering in de gemeente Assen is voor mantelzorgers van 7 jaar en ouder.
Webwinkel
Bestellen is mogelijk tot en met 17 december 2023. Na deze datum vervalt het budget.
Nee, een bestelling kan niet worden geannuleerd.
Op alle producten gelden de (garantie)voorwaarden die de aanbieder hanteert.
Een aanbieder van een product in de webwinkel bepaalt zelf of een product kan worden verzonden.
Zo heeft de aanbieder ruim de tijd om de bestelling klaar te zetten.
Bestellen is mogelijk tot en met 17 december 2023. Na deze datum vervalt het budget.
Navigeer naar ‘Mijn account‘ en kijk vervolgens in het onderdeel ‘Mantelzorgwaardering’. Hier vind je de knop om de webwinkel te bekijken.
Let op: Je kan de webwinkel alleen bekijken als je een goedgekeurde mantelzorgwaardering hebt.
Bestellingen
Een bestelbewijs waarmee een klant een product kan afhalen bij een aanbieder. Dit is een waardedocument. Na het plaatsen van een bestelling, ontvang je het afhaalbewijs per e-mail. Het afhaalbewijs moet geprint of digitaal getoond worden of worden overhandigd aan de aanbieder. De aanbieder gebruikt dit document om de bestelling te controleren.
Afhalen van je bestelling kan tot en met 24 december 2023. Na deze datum vervallen alle afhaalbewijzen.
Bestelprocedure
Je kunt iedere bestelling meteen voorbereiden:
- Als het een bestelling is die wordt afgehaald, dan kan deze worden afgehaald vanaf 5 dagen nadat de bestelling is geplaatst. Bij het afhalen wordt het afhaalbewijs getoond.
- Als het een bestelling is die wordt verstuurd, dan hoor je deze binnen 5 dagen te versturen.
In verband met de privacywetgeving verstrekken wij standaard geen persoonsgegevens. Deze staan daarom ook niet op de bestelbevestiging.
Je kunt in een aankoopnotitie wel vragen of de klant contact wil opnemen na het plaatsen van de bestelling.
De klant neemt een afhaalbewijs mee. Op dit afhaalbewijs staat een bestelnummer, besteldatum en een gebruikers- en afhaalcode. Controleer altijd of de bestelling en het afhaalbewijs gelijk zijn:
- Komt het bestelnummer overeen met de bestelling?
- Komt de besteldatum overeen?
- Komt de gebruikerscode overeen?
Als alles overeen komt, neem dan de afhaalcode over van het afhaalbewijs. Deze code heb je nodig om de bestelling af te boeken.
Om een bestelling af te boeken heb je een afhaalcode nodig. De afhaalcode staat op het afhaalbewijs van de klant.
Navigeer naar ‘Mijn account‘ en navigeer naar ‘Mijn bestellingen’. Vul bij de juiste bestelling de afhaalcode in.
Let op: Een bestelling kan pas worden uitbetaald als het is afgeboekt.
Producten
Aanbieders kunnen maximaal 20 producten toevoegen.
De prijs die je invult bij het toevoegen van een product is inclusief btw.
Om je omzet en uitbetaling ervan goed te verwerken moeten we per product weten met welk btw-tarief het product belast is. Producten in Nederland zijn belast met 0%, 9% of 21% btw.
Je bepaalt zelf of een product kan worden verstuurd. Als een product kan worden verstuurd dan bepaal je ook zelf de verzendkosten. De verzendkosten moet je inclusief btw opgegeven. Het btw-tarief moet daarbij gelijk zijn aan het btw-tarief van het product.
Een aankoopnotitie is een melding van de aanbieder aan de klant. Het wordt getoond aan de klant, direct na aankoop van het product. Een aankoopnotitie kan bijvoorbeeld zijn: “Om uw bestelling te verwerken ontvangen we graag aanvullende gegevens. U kunt contact met ons opnemen via telefoonnummer 0123-12345678 of info@mijnbedrijf.nl”.
De aankoopnotitie staat ook op het afhaalbewijs.
Betalingen
Wij betalen je omzet altijd uit op de eerste maandag van de volgende maand. Je ontvangt de uitbetaling van Met Gezond Boerenverstand.
Wij versturen eens per maand je factuur per e-mail. Je kunt je facturen ook vinden in ‘Mijn account’, navigeer vervolgens naar de pagina ‘Mijn facturen’.